Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej

Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: titulní fotka Co byste udělali, pokud byste na přelomu 80. a 90. let zatoužili po Mercedesu 300SL s racčími dveřmi? Obrátit jste se mohli na úpravce, který vám přání splní.

Ona totiž skutečně existovala firma, která se zabývala zakázkovou stavbou karoserií a vytvořila kreaci ve stylu originálního SL. Její výtvor z první poloviny 80. let se jmenoval 500SGS Gullwing a byl postaven na základě kupé SEC generace C126.

Na konci 80. let se o totéž pokusila další malá firma Boschert. Tu založil Hartmut Boschert, technik a konstruktér z Emmendingenu na jihu Německa. Tomu se ale myšlenka na použití velkého kupé C126 odvozeného z třídy S nelíbila, ostatně SL má být lehké a sportovní. Raději si tedy vzal do parády novější a menší model 300CE W124.

Na prodej je jedno zajímavé Porsche. A není to 911. O tomhle modelu jste možná ještě neslyšeli

Auto se jmenovalo Boschert B300 a poprvé se ukázalo v roce 1989 na autosalonu ve Frankfurtu. Originální Mercedes 300CE nebyl v autě na první pohled tak poznat, protože firma použila přední část z roadsteru SL generace R129.

Zcela přepracovaný byl C-sloupek, který byl posunut o 25 centimetrů vpřed. Nejenže díky tomu získalo auto úplně jiné proporce, ale také s kratší střechou mělo prý lepší jízdní vlastnosti. Boschert ponechal autu originální kola, aby vypadalo jako originální kreace Mercedesu. Použití loga s trojcípou hvězdou měla ale firma zakázáno, takže na masce bylo logo malé dílny.

Firma plánovala výrobu 300 aut, ale k tomuto cíli se nikdy ani vzdáleně nepřiblížila. Dokonce to vypadá, že vznikl jen jeden jediný exemplář. Společnost sice postavila několik podobných kupé, ale ty měly klasické dveře – tento model se jmenoval Boschert B300–24 Sport.

Nový „Gullwing“ stál ve své době navíc 165 tisíc marek.

Zvláštní je, že onen jediný možný vyrobený kus je aktuálně na prodej. Současný majitel, žijící v Německu, za něj však chce rovný milion eur, tedy skoro 27 milionů korun.

Fotogalerie

  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 1
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 2
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 3
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 4
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 5
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 6
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 7
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 8
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 9
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 10
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 11
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 12
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 13
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 14
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 15
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 16
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 17
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 18
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 19
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 20
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 21
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 22
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 23
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 24
  • Boschert B300 chtěl být „racek“ začátku 90. let. Vznikl ale zřejmě jen jeden kus. A ten je právě na prodej: fotka 25

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 15759 | Zobrazit seznam všech anket