BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře

BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: titulní fotka Mnichov se rozhodl oživit svou doslova ikonickou závodní trikolóru se dvěma modrými a jedním červeným pruhem. Stýskalo se nám.

Art Cars jsou fajn, ale tradiční trikolóra BMW se světle modrým, tmavě modrým a červeným pruhem je prostě legendární. Bavorský Motorsport ji v devadesátých letech prakticky opustil, aby se k ní nedávno vrátil v DTM. Jenže musí mít taky bílý podklad jako kdysi… Pro dvanáctihodinovku v Sebringu na Floridě ale přichystal závodní Z4 GTLM E89 s vidlicovým osmiválcem 4,4 l v retro barvách. Právě před čtyřiceti lety ji totiž celkově vyhrálo podobně zbarvené auto, kupé 3.0 CSL.

Slavný vytrvalostní závod na okruhu Sebring International Raceway se jede 21. března, jedná se už o 63. ročník. Klasické klání je letos druhým podnikem USCC (United SportsCar Championship), první ligy sportovních vozů za Atlantikem. Team RLL (Rahal Letterman Lanigan Racing) nasadí dva vozy, ten se startovním číslem 25 koresponduje válečnými barvami s legendárním vítězným Batmobilem ve specifikaci pro mistrovství IMSA. I písmo je stejné a polep Bavarian Motor Works na čelním skle též, jen zrcátka dostala rudou barvu místo černých. Zet-čtyřky mají letos sezónu dobře rozjetou, v Daytoně obsadily druhé a čtvrté místo v kategorii GTLM. Na absolutní triumf nejedou, prototypy jsou rychlejší… Čtveřice Bill Auberlen/Dirk Werner/Augusto Farfus/Bruno Spengler přesto v lednové Daytoně dojela v absolutní klasifikaci pátá!

Auto v retro obleku bylo představeno veřejnosti o uplynulém víkendu na neméně prestižní soutěži elegance ve floridském Amelia Islandu, není divu, slaví totiž i severoamerická pobočka BMW, která vznikla jen pár dní před vítězným závodem před čtyřmi dekádami. A u celé té slávy byli důležití mužové: Brian Redman, Sam Posey a nám dobře známý Hans-Joachim Stuck. Právě ti tenkrát s CSL rozdrtili veškerou konkurenci. Nechyběl ani úplně první šéf Motorsportu Jochen Neerpasch a samozřejmě ten současný, tedy Jens Marquardt. Jen Allana Moffata nepozvali, asi to měl od klokanů moc daleko. A za volant se posadil Američan Bill Auberlen, zmíněný aktuální pilot týmu, aby si trochu zajezdil a vůz ukázal divákům.

Ač nejsou jména Sama Poseyho a Briana Redmana dnešním fanouškům moc známá, oba se mihli na přelomu 60. a 70. let i ve formuli 1, Posey jel dvakrát na Surteesu. Redman sice dnes žije také na Floridě, ale je původem Brit (Moffat zase Kanaďan). Těžištěm jeho kariéry byly zejména sportovní vozy, odjel jen 12 Grand Prix. Největší úspěch dobyl třetím místem ve španělské Jaramě 1968 na továrním Cooperu s motorem BRM. Co na tom, že z třinácti startujících monopostů jich dojelo jen pět?

Fotogalerie

  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 1
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 2
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 3
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 4
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 5
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 6
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 7
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 8
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 9
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 10
  • BMW Z4 GTLM pro Sebring v klasické závodní trikolóře: fotka 11

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.