BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady

BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: titulní fotka V Mnichově se přizpůsobili trendu a postavili zase jedno 2 v 1 auto. Z4 je kupé-roadster s výkonem až 306 koní, kupou fotek a hromadou videí.

Kromě finanční krize tu máme i krizi automobilových hodnot. Zatímco donedávna jsme si mohli být jistí, že když říká BMW kabriolet, že tím myslí kabriolet, teď už ani v Mnichově neplatí, že otevřené auto má mít skládací plátěnou střechu. Hliník se neodstěhoval do Humpolce, ale na střechu nového kupé-roadsteru BMW Z4.

Říkejte si, co chcete, ale když má tuhou skládacích střechu Mercedes SLK nebo Peugeot 207, budiž. Ale nemělo by mít otevřené sportovní auto plátěnou? U BMW si to už nemyslí, takže vás náhlá přeháňka za těch 20 s, co trvá změna roadsteru v kupé, pěkně vyplaví. A pokud chcete prémiový otevřený sporťák ze staré školy, už zbývá jen Porsche Boxster a Audi TT, to jsou věci… Jinak ale mohou slavit ti, kterým se ve své době dost ulítlé tvary BMW Z4 (vnějšku i kabiny) líbily, protože v Mnichově šli spíše cestou faceliftu, než revoluce. A ti, kterým se Z4 nikdy nelíbil, si už určitě zvykli, takže optimální stav. Karoserie se nám (o dost) prodloužila a má nyní 4239 mm (+148 mm), je také o 9 mm širší (1790 mm) a o 8 mm (1291 mm) nižší, přičemž rozvor vzrostl o milimetr na 2496 mm. No a taky nám bávo trochu (dost) ztloustlo – u základní verze o téměř 200 kg.

Zetčtyřka bude opět v nabídce výhradně s pohonem zadních kol a tohle auto je zároveň prvním BMW, které pro zadokolku používá označení sDrive. V nabídce budou tři řadové šestiválce – a ani jeden naftový $2$. Základem nabídky bude dvaapůllitr označený 23i, disponující výkonem 204 k (150 kW) při 6400 otáčkách a točákem 250 Nm při 2750 ot/min. Ten zvládne stovku za 6,6 s a jeho maximálka činí 242 km/h. Solidní střed nabídky tvoří verze s třílitrem se 258 koňmi (190 kW/6600 a 310 Nm/2600), která má stovku za 5,8 s a maximálkou omezenou na 250 km/h. No a nakonec v současnosti velmi oblíbený dvěma turby přeplňovaný třílitr s 306 koňmi (225 kW/5800 a 400 Nm/1300–5000 ot/min). S ním zvládnete sprint z nuly na 100 km/h za 5,2 s. Všechny verze lze mít krom šestistupňového manuálu i se stejně disponovaným automatem (u 35i sedmistupňová dvouspojka) s pádly pod volantem, jenž pochopitelně dynamiku (s výjimkou sedmikvaltu) trochu otupí. Později se ale prý nabídka motorů ještě rozšíří a dojde i na ty ropáky…

Jestli si říkáte, že si ještě rok počkáte na Z4M, raději běžte do fronty na sDrive35i, s emkem se prý tentokrát nepočítá. Emise, malé prodeje, znáte to…

Ačkoli zatím nevíme, kam až se nakonec rozroste modelová paleta pro nové Z4, připomeňme si, že to předchozí začínalo na zážehovém dvoulitru se 150 k (110 kW). Následovaly dva dvaapůůlitrové šestiválce, jeden o výkonu 177 k (130 kW) a druhý s 218 koňmi (160 kW). Vrchol nabídky představoval třílitr se 306 koňmi (195 kW) a pak tu pochopitelně bylo Z4M. To bylo sice se 343 koňskými silami (252 kW) silnější než nový sDrive35i, ovšem točivý moment 365 Nm při 4900 otáčkách nemůže s novým vrcholem nabídky držet krok. Takže přestože eMko určitě dá stovku o nějakou tu desetinku rychleji, absenci této verze v nové Z4 byste pocítit neměli. Pokud tedy stejně jako já nemilujete charakter točivých atmosfér…

Fotogalerie

  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 1
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 2
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 3
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 4
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 5
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 6
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 7
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 8
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 9
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 10
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 11
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 12
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 13
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 14
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 15
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 16
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 17
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 18
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 19
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 20
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 21
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 22
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 23
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 24
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 25
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 26
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 27
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 28
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 29
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 30
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 31
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 32
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 33
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 34
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 35
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 36
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 37
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 38
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 39
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 40
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 41
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 42
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 43
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 44
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 45
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 46
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 47
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 48
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 49
  • BMW Z4 - nástupce kontroverzního roadsteru je tady: fotka 50

Tapety na plochu

  • BMW Z4
  • BMW Z4
  • BMW Z4
  • BMW Z4
  • BMW Z4
  • BMW Z4

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
stare casy Dogg88 14.06.2009  10:35
Re: BMW %Transporter 16.12.2008  22:48
Re: BMW Well-HC 16.12.2008  09:38
Re: aj ano aj nie %babo 15.12.2008  23:36
radost z jízdy?? MilEater 15.12.2008  22:51
aj ano aj nie rmcccx 15.12.2008  22:10
Re: Už i Z %Tizy (famousbmw.autofun.cz) 15.12.2008  21:34
Re: BMW riderhenry 15.12.2008  19:33
Re: BMW %babo 15.12.2008  19:21
Re: BMW riderhenry 15.12.2008  19:05
Proč tu není blíjící smajlík? %Horways 15.12.2008  18:11
Re: BMW Vajtus 15.12.2008  17:46
Re: BMW %babo 15.12.2008  17:35
Re: BMW riderhenry 15.12.2008  17:29
kyptak %kyptak 15.12.2008  17:20
Re: BMW %babo 15.12.2008  16:49
Re: Už i Z info@hotel-barbarossa.cz 15.12.2008  16:46
Re: s tim článkem nesouhlasim Well-HC 15.12.2008  16:23
Re: Už i Z Vajtus 15.12.2008  13:51
Re: Už i Z %Transporter 15.12.2008  13:45
Už i Z Vajtus 15.12.2008  13:17
s tim článkem nesouhlasim xfgfg 15.12.2008  11:59
Re: BMW riderhenry 15.12.2008  11:36
Re: BMW TeeJay 15.12.2008  10:18
BMW Well-HC 15.12.2008  10:07
Proč tu není slintající smajl??_xD Stillborn 15.12.2008  09:52
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

Kia Stinger

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13922 | Zobrazit seznam všech anket