BMW High Octane HP nineT: Café racer od Jeffryho Sola

BMW High Octane HP nineT: Café racer od Jeffryho Sola: titulní fotka Café racery se vrátily do módy už před několika lety a zájem o ně neutuchá. Až na pá výjimek ale zůstávají doménou nadšenců a jejich dílen. Jako BMW HP nineT.

Jednostopá divize BMW chrlí jeden prototyp motorky za druhým. Za všechny jmenujme třeba retro závoďák Concept 90, loňský Roadster, bagger 101 z letošního května, červnový surfařský scrambler Path 22 a kaskadérský Stunt G 310, který byl odhalen teprve před třemi týdny a možná je předobrazem sériového stroje s malým jednoválcem.

Mašinu na skicách ovšem nenakreslil ani Edgar Heinrich, ani nikdo jiný od BMW Motorrad. Postaral se o ni Nizozemec Jeffry Sol, majitel High Octane Speed Shopu. Že neuhádnete, na jakou značku se specializuje? Také dopuje klasická Audi, ale to je vedlejší. I když zatím neznáme skutečnou podobu jednostopého krasavce, už ze dvou zveřejněných malůvek je jasné, že HP nineT je café racer s boxerem. To znamená v první řadě nádherné tradiční retro, i když mu nelze upřít i trochu moderny.

BMW už na počátku loňského roku vyzvalo několik specialistů na zakázkové stavby mašin právě ze země tulipánů a větrných mlýnů (ano, pěstují tam ve velkém i jiné kytky), aby vytvořili svoje kreace na základě R nineT. To je nahá motorka v klasickém stylu, zcela prostá elektroniky a její stále ještě vzduchem chlazený dvouválec 1,17 l dává 110 koní (81 kW). To úplně stačí. Z moderních vychytávek má jen ABS, žádné palivové mapy, žádnou kontrolu trakce, nic takového. A antiblok je ještě nastaven pro každé kolo zvlášť, takže bavor zvládne i dým od zadní gumy. Jeffryho kreace ovšem vypadá jako vystřižená ze sedmdesátek, Sol se nechal inspirovat závodními auty a jejich motory. Tohle je racer tělem i duší, motorka stavěná kvůli rychlosti a ovladatelnosti. Co na to, že piloti kafíček byli hlavně amatéři?

Víčko benzinového tanku ovšem ponechal na původním místě, protože podle něj prostě tenhle stroj charakterizuje. Vzhledem k tomu, že mu práce trvaly skoro dva roky, můžeme očekávat famózní výsledek, už jen výfuky vyvedené pod sedlo vypadají nádherně. To, co vypadá jako hliník, jím je i ve skutečnosti, kapotáž přední blatník, nádrž sama i u kafíček nezbytný ocas byly vyrobeny právě z tohoto materiálu, konkrétně z 1,5 mm tenkého plechu. Jasně, že se vyklepávaly ručně, to dá rozum! Ocásek si mimochodem můžete koupit i na sériovou motorku jako kryt případné sedačky spolujezdkyně a palivovka je hliníková také už z továrny, ale nevypadá takhle…

HP nineT představí High Octane v pátek 6. listopadu na Bigtwin Bike Show v nizozemském Rosmalenu. V reálu mezi ostatními velkými dvouválci bude určitě vypadat ještě lépe!

Fotogalerie

  • BMW High Octane HP nineT: Café racer od Jeffryho Sola: fotka 1
  • BMW High Octane HP nineT: Café racer od Jeffryho Sola: fotka 2


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.