B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type

B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: titulní fotka Tuningu jaguarů se v Německu nevěnuje pouze slavný Arden. Sportovní britské kočky umějí posílit i B&B.

B&B Automobiltechnik GmbH sídlí v německém Siegenu, existují takřka čtyřicet let a aktuálně tuní všechny možné značky včetně těch z koncernu Volkswagen. V nabídce ale má i díky pro BMW, range rovery, lamborghini a mercedesy. Stranou pozornosti ovšem nezůstávají ani rychlé britské kočkovité šelmy. Posledním přírůstkem je program pro Jaguar F-Type. Na fotkách se sice chlubí otevřenou osmiválcovou variantou S, zvýšení výkonu a další modifikace mají však připraveny i pro kupé, navíc také ještě v ostřejších specifikacích R a SVR.

Elegantní britské sporťáky v pětilitrové verzi V8 S poskytují z továrny 495 koní (364 kW) a 625 N.m. Po zásahu programátorů se podařilo z vidlicového agregátu vydupat 550 koní (405 kW) a 680 newtonmetrů. Aplikace výkonnějšího kitu čísla vyžene na kulatých 600 k (441 kW) a 740 N.m. Akcelerace z klidu na stovku se zlepší z 4,3 na 3,6 s, na dvoustovku pak z 13,8 na 11,5 (tedy o 2,3 sekundy!) a auta jistě upalují třístovkou.

U R dávají ze stejně objemného přeplňovaného osmiválce v sérii 550 k (405 kW) a 680 N.m. Konverze Stage 1 zvýší tyto hodnoty na 585 koní (430 kW) a 720 N.m. Stage 2 rozšíří stádečko pod kapotou na 625 koní (460 kW) a 780 N.m. Akcelerace z klidu na stovku pak autu trvá 3,5 místo 4,2 s, na dvojnásobek ukrojí oproti tovární specifikaci z času 13,3 s plné dvě a ještě jednu desetinku k tomu, zvládne jej tedy za 11,2 s.

Pro vlajkovou loď SVR je připravena taktéž dvojice úprav. První modifikací ECU a palivových map vyžene výkon ze základních 575 koní (423 kW) a 700 N.m na rovných 600 koní (441 kW) a 740 N.m. Nabídka vrcholí konverzí Stage 2 pro vlajkovou loď SVR. Z motoru vytáhne 640 koní (471 kW) a 800 N.m. Změny jsou v případě „dvojek“ vždy nejen elektronické, ale i mechanické: zvýšení plnicího tlaku kompresoru a překonstruované sání Zrychlení z klidu na stovku klesne o čtyři desetinky, z 3,6 na 3,2 s, hodnota sprintu na dvojnásobek se sníží podstatně radikálněji, z 11,7 na 10,5 s a nejvýkonnější efko jede přes 320 km/h, stejně jako o něco erko. Víc se asi nikdo v Siegenu nedovážil zkoušet…

Upgradem procházejí nejen ECU, ale i softwarové vybavení automatických převodovek. Přizpůsobit se musí také podvozky. Tovární tlumiče doplní sportovní pružiny, které sníží auta vpředu o dva centimetry a vzadu o 15 mm. Při koupi nastavitelného šasi lze se světlostí hýbat v rozmezí od 5 do 20 mm. Podložky pod kola rozšíří rozchod o tři až čtyři centimetry, jaguary pak ještě lépe sedí na silnici. Sada vlastních ráfků čítá jedenadvacítky s gumami 255/30 a 295/25, rozměrům se nelze divit, přední jsou široké 9 palců, zadní deset a půl. Brzdy s průměrem 396 mm pro tovární devatenáctky a dvacítky jsou zatím ve vývoji.

Podvozky stojí od 498 eur (13,5 tisíce korun), nastavitelné provedení přijde na 898 eur (24,3 tis.) a špičkové šasi KW V3 stojí 2.229 eur (60.200 Kč). Podložky pod kola lze koupit za 298 eur (8 tisíc korun a sadu ráfků s pneumatikami od 4.950 eur (necelých 134 tisíc Kč). Kity Stage 1 a 2 pro V8 S dostaly cenovky 2.950 a 4.950 eur (v přepočtu od 80 tisíc korun), v případě R pak 3.950, respektive 5.950 eur (107–161.000 Kč). Pro SVR přijdou logicky na ještě větší sumy: 4.950 a 7.950 eur, tedy od 134 do 215 tisíc korun.

Fotogalerie

  • B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: fotka 1
  • B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: fotka 2
  • B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: fotka 3
  • B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: fotka 4
  • B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: fotka 5
  • B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: fotka 6
  • B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: fotka 7
  • B&B Automobiltechnik ladí osmiválcové Jaguary F-Type: fotka 8


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
BrettGlory BrettGlory 03.08.2017  21:15
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: