Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX

Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: titulní fotka Co si představit pod označením 599XX? Prostě a jednoduše techniku Ferrari FXX v poněkud civilizovanějším kabátě.

Pokud byste si snad mysleli, že že s Ferrari 599XX vyrazíte na krásnou projížďku z Prahy na Riviéru, tak jste vedle, jde totiž o nekompromisní okruhový speciál bez silniční homologace. Už to napovídá, co se od něj asi tak dá čekat.

Srdcem vozu je stejný V12 o objemu šest litrů, jenž maká pod kapotou 599 GTB Fiorano, inženýři si ale pohráli nejen se sáním a výfukem, ale i se spalovacími komorami. Výsledkem je výkon 700 koní (515 kW) při – a teď se něčeho podržte – 9000 otáčkách!!! Tak to musí být skutečná řidičské nirvána – tedy alespoň pro ty, kteří neholdují turbomotorům s omezovačem na 6500 otáčkách… Důraz byl kladen i na snížení váhy dvanáctiválce, čehož bylo docíleno jednak použitím tvarově optimalizovaných komponentů, ale i aplikací lehkých materiálů, zejména karbonu. Nově nastavená elektronika převodovky umožňuje přeřazení za pouhých 60 ms.

Adaptivní podvozek je samozřejmostí, stejně jako „virutální inženýr“, informující prostřednictvím obrazovky v kabině o stavu jednotlivých komponentů vozu. Optimalizována byla také aerodynamika, takže kupé nyní generuje o 280 kg více přítlaku při rychlosti 200 km/h a 630 kg při 300 km/h. Péče byla věnována i obrékání vzduchu při zatáčení.

Karoserie i podvozek využívají ve zvýšené míře kompozitních materiérů, karbonu a hliníku, kotouče jsou zhotoveny z karbonkeramického materiálu a destičky jsou vyrobeny z karbonu. 599XX je postaveno na slickách 29/67 R19 vpředu a 31/71 R19 vzadu, obutých na ráfky 19×11J, respektive 19×12J.

Fotogalerie

  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 1
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 2
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 3
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 4
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 5
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 6
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 7
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 8
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 9
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 10
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 11
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 12
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 13
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 14
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 15
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 16
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 17
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 18
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 19
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 20
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 21
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 22
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 23
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 24
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 25
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 26
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 27
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 28
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 29
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 30
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 31
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 32
  • Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX: fotka 33

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Nirvána RadkoNJ 05.03.2009  07:52
ZJZJ JJZ 04.03.2009  15:05
efwefewf efwef 04.03.2009  09:40
Měl sem pravdu karfiol 04.03.2009  09:00
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12998 | Zobrazit seznam všech anket