Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky

Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: titulní fotka Letos byla akce opět na osvědčeném místě: Kořenov! Právě tam přivezl výhradní dovozce motocyklů Aprilia a Moto Guzzi jedenáct naleštěných a vyvoněných mašin, které jsme mohli vyzkoušet.

Z předchozích let vím, že motocyklová akce pořádaná firmou A SPIRIT a.s., importéra motocyklů Aprilia a Moto Guzzi do České republiky, byla vždy výborná. Co se do lokality, zázemí, obsluhy a možnosti vyzkoušet motorky týče, patří k těm nejlepším. Proto nás v redakci potěšilo pozvání a hned jsme přemýšleli nad logistikou. V informacích stálo, že registrace bude probíhat už od 8:00 a kdo dříve přijde, může si pochopitelně lépe naplánovat jízdy.

Nakonec jsme autem z Brna vyrazili už ve středu večer a přespali jsme v malém penzionu dole v Tanvaldu, protože jet 350 km z Brna (nebo 150 km z Prahy, jako tomu bylo loni) ve čtvrtek ráno by nebylo to pravé ořechové.

Do Kořenova jsme přijeli před osmou ranní a hned jsme byli odveleni do hotelu Příchovice, kde na nás čekala parádní snídaně v podobě švédských stolů a malinko rozespalá Veronika $2$, u které jsme si registrovali jízdy. Do oběda měli všichni novináři nárok na tři jízdy, po obědě už to bylo téměř jedno. S kolegou Ondřejem Helešicem jsme si během dne nakonec s různými přestávkami na focení, klábosení, sváču a oběd zabrali 6 půlhodinových jízd a vyzkoušeli téměř všechny motorky, co byly k dispozici.

Na malém parkovišti před hotelem bylo připraveno celkem 10 motorek:
Aprilia: Pegaso 650 Enduro, Tuono 1000R Factory, Mana 850 GT ABS, Shiver 750 GT ABS, Dorsoduro 750,
Moto Guzzi: 1200 Griso SE, 1200 Sport, V7 Café, 1200 Stelvio NTX a 850 Griso (změna oproti původně plánovanému cesťáku 1200 Norge).

Největší novinka a jedna z nejočekávanějších motorek roku, Aprilia RSV4, byla na akci taky, ale bohužel jen jako krásná modelka na focení a především pro zákazníky. Nicméně tento supersport nechybí v portfoliu testovacích mašin a můžete se těšit během roku na náš redakční test.

Nejsilnější zážitek aneb co nám z každé motorky zůstalo v paměti

Shiver 750 GT ABS – v masce polokapoty jsou odkládací přihrádky (jedna uzamykatelná) na drobnosti, jako jsou doklady či papírové kapesníky. Bohužel motorka měla najeto jen 130 km, z čehož vyplývá, že nezajetý motor chabě táhl, brzdy si ještě nesedly a byly mdlé. Trochu škoda, protože Shiver je šikovný bike a na polokapotovanou verzi jsem se dost těšil. Naopak chválím laděné výfuky Akrapovič, které moc pěkně vrněly.

Mana 850 GT ABS – v naked verzi je to výborná mašina do města, s polokapotou a dvojicí kufrů se neztratí ani na delších cestách. Jen by mě zajímala spotřeba při delší cestě.

Dorsoduro 750 – jeden z nejlepších strojů na krátké vyjížďky okolo Kořenova. Letos byla motorka vybavena laděnými výfuky od Arrowsů a díky tomu šla ještě lépe odspodu. Do zatáček krásně padala, ve výjezdu pod plným plynem byla vzpurná, jako mladé hříbě.

Tuono 1000R Factory – byť už trochu „veterán“ mezi streetfigtery, stále vypadá velmi dobře a jede jako z praku! A ve verzi Factory byl častým objektem na focení. Opět nejdou nezmínit laďáky Arrow a ten rupec, co produkovaly, byl opravdovou symfonií. Toto je přesně ten typ mašiny, se kterou si plnými doušky užíváte krásný asfalt a zatáčky z Tanvaldu do Kořenova: silný motor, dobrý podvozek, agresivní brzdy a parádní zvuková kulisa, co odstřelovala cyklisty do lesa $1$ K dokonalosti mu z mého pohledu chyběly už jen nižší stupačky.

1200 Sport – univerzální motorka na všechno s dobrým motorem. Škoda jen, že když už má ve jméně Sport, že nedostala do vínku obrácenou vidlici a radiální brzdové třmeny na předním kole. Jinak to sedlo si každý cestovatel zamiluje, protože přináší pohodlíčko jako křeslo v obýváku.

V7 Café – správné retro, jak má být. Věřím, že si najde řadu příznivců, nicméně tohle není můj šálek kávy.

Griso 1200 8V Special Edition – zelená barva a tmavohnědé sedlo motorce vyloženě sluší. V zatáčkách bylo s tímto rebelem mnohem více legrace než se „Sportkou“. Velké Griso ale potřebuje pevnou ruku a přísného pána, nesmíte ho moc pouštět z vodítka. K mé výšce a velikosti to je jeden z naked-biků, který mi vyloženě sedl a jízdu jsem si taky pořádně užil.

Předváděcí den pokračoval ve čtvrtek odpoledne, na kdy byly pozvání zástupci autorizovaných dealerů a v pátek + sobotu se jízd mohli zúčastnit i zákazníci a příznivci jednotlivých značek.

Poděkování za pozvání na akci Aprilia a Moto Guzzi v Kořenově patří výhradnímu dovozci zmíněných motocyklových značek do České republiky, společnosti A Spirit a.s..

Foto: Ondřej Helešic

Fotogalerie

  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 1
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 2
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 3
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 4
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 5
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 6
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 7
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 8
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 9
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 10
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 11
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 12
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 13
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 14
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 15
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 16
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 17
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 18
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 19
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 20
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 21
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 22
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 23
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 24
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 25
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 26
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 27
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 28
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 29
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 30
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 31
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 32
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 33
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 34
  • Aprilia a Moto Guzzi den - Kořenovem střílely výfuky: fotka 35


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek: