Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!

Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: titulní fotka AMG se začne zajímat i o další údaje, než je jen výkon vozu...

Kdyby se tu tahle zpráva objevila prvního dubna, asi by byla označena za nepříliš povedený žert. Jenže o žert se v žádném případě nejedná. Vedení AMG totiž přichází s novou koncepcí, kterou se bude v následujících letech řídit. Její součástí je ukončení honby za stále většími výkony.

Počkejte, nechystejte konopné provazy, není tak zle! Šéf divize AMG se vyjádřil v tom smyslu, že se budou snažit najít jiné cesty, jak zlepšovat jízdní výkony jimi upravených vozů. Mezi ně bude patřit třeba redukce hmotnosti, optimalizace motorů (patrně je myšlen průběh křivek a spotřeba) nebo alternativní technologie. A to je (minimálně až na poslední dvě slova) docela inteligentní cesta pro další vylepšování vozů z dílen AMG.

Vždyť kdo by nechtěl výkonnější, zároveň ale lehčí a obratnější auto? Všichni určitě dobře víme, jak to dopadne, postavíme-li proti sobě C 63 AMG a třeba M3. Neuvěřitelná síla, kterou ale není schopno přenést na kola doprovází upravené Céčko vždy a všude, zatímco agilnější M3 si na okruhu se svým konkurentem budě dělat, co se mu zamane. Do budoucna by zlepšování jízdních výkonů mělo jít cestou moderních technologií (např. převodovka MCT z SL63 AMG) nebo hybridních technologií. Na hybrida od AMG si asi nějaký ten pátek počkáme, dá se ale předpokládat i vývoj v oblasti dieselových motorů (dieselové AMG? Nezbláznili se ?!) nebo zaměření divize AMG i na menší, čtyřválcové motory.

V souvislosti s čím dál tím větším tlakem na ekologičnost (a ekonomičnost, soudě podle krize) je to vývoj pochopitelný. AMG nemá v plánu stát se „strojírenským dinosaurem“ a tvrdohlavě trvat na svých zásadách, které známe z dnešní doby. Přeplňované i nepřeplňované čtyřválce budou hrát čím dál tím větší úlohu ve výrobním portfoliu Mercedesu a tak je jisté slevení z pevných postojů logické, ba přímo nutné.

Bude to tedy znamenat konec výkonných aut, která tak milujeme? Jistěže ne. Osmiválcové a dvanáctiválcové modely se časem sice patrně stanou neobvyklým zbožím, automobilky si ale jistě najdou cestu, jak nesmyslným (z hlediska globálního dopadu na klima, v porovnání například s čínskými továrnami…) emisním limitům alespoň částečně čelit. Příklad si mohou vzít například z BMW a jeho Mini, nebo nakonec i od Mercedesu a jeho Smartu. Vůbec, celé je to nesmysl, vždyť kolik toho ročně najezdí nadšenec v Murciélagu? 5 tisíc kilometrů? Zatímco váš soused v naftovém služebáku klidně desetkrát tolik…

Fotogalerie

  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 1
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 2
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 3
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 4
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 5
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 6
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 7
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 8
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 9
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 10
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 11
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 12
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 13
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 14
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 15
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 16
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 17
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 18
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 19
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 20
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 21
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 22
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 23
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 24
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 25
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 26
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 27
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 28
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 29
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 30
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 31
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 32
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 33
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 34
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 35
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 36
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 37
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 38
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 39
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 40
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 41
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 42
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 43
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 44
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 45
  • Šéf AMG : honba za kilowatty je u konce!: fotka 46

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
...padla AMG koza na kámen... Mike.F 18.02.2009  00:54
Myslím že ne Carlsson 19.01.2009  18:19
AMG Diesel Legacy99 19.01.2009  09:49
mozna i zmena k lepsimu riderhenry 19.01.2009  06:34
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

Volkswagen T-ROC

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13622 | Zobrazit seznam všech anket